/

Recenzija: Nomadland

Putovanje bez konca

Fern (Frances McDormand) i nje sudbina su ju peljali na cestu. Mogli bi misliti, da je nastala bezdomnicabezdomnica-Obdachlose i da putuje od jedne ulice u drugu. Ali kot to Fern u filmu razlaže: Ona nije bez doma. Ona je samo bez stana.

Sadržaj: Odluka za alternativu

Putuje s nje kamperom, imenom „Vanguard“, od jednoga mjesta do drugoga ili od države do države u mnogovrsnom SAD-u. Pri tom djela na različni mjesti. Čuda puti njoj ponudu dobri poznanci ili sama sestra, da more kod njih ostati i živiti. Fern se ali ne odluči za stan, nego za ceste u SAD-u.

Frances McDormand u filmu NOMADLAND. Slika: 20th Century Studios

60-ljetna Fern je stopr pred kratkim počela živiti ov životni stil. Nastala je udovicaudovica-Witwe i Firma US Gypsum Corporation, kade je duga ljeta djelala, se je zaprla.  Varoš Empire, kade su sv:e djelači:ce firme živil:e, je nastao prazan i poštanski broj se je kompletno izbrisao. Novo djelo u ovoj starosti nije lako za najti, a ako bi išla u pred-penziju ne bi imala dost pinez, da obdrži domaćinstvo. Na cesti strefi druge ljude sa sličnom sudbinom i jednoč u ljeti se strefu sv:e „nomadi:ce“ u Arizoni.

Pozadina produkcije

Kot se jur upti, je ovo film, ki kritizira životni stil u kapitalističkom društvu i sistem ishasnovanja djelatne sile djelatna sila-Arbeitskraft. Živiti alternativu u SAD-u je teško. Svak:a se bori, da preživi, ali u slučaju „nomadov“ si diliš ono ča imaš s svimi, k:e strefiš na putu.

Ako kaniš ovoj temi posvetiti knjigu ili film, je teško najti balancu med stvorenjem neodgovorajuće romantike i dramatičnim pretiranjem. Režiserka Chloé Zhao je ju našla i zato si je film svakako tri oskare zaslužio. Uspjeh ima sigurno s tim posla, da je nje pristup nekako etnografičan. Naime je pred snimanjem pokusila živiti u kamperu i je sprohodila nekoliko nomadov na svojem putu. Poslušala je biografije i je počela razumiti logiku ove prakse. Dodatno je posebno na ovom filmu, da su i sam:e nomadi:ce došl:e do riči. Protagonisti:ce filma su ada bil:e djelom on:e, k:e ta alternativni životni stil zaistinu živu.

Peršonska bilješka

Fern me je malo spomenula na stričija Rudija (brat mojega starogaoca). On se je u mladi ljeti iselio u Ameriku. Pod starošćom je ali sve već kanio u svoju domovinu najzad. Kad je dočuo, da će se Lučmani otvorio kempirališće, se je kanio spokati i dojti s kemperom, da svoja zadnja ljeta još prebavi blizu doma. On je kanio sve ostaviti i živiti bez stana, ali biti zato doma. Mojemu staromuocu se ta ideja ali nije vidila i on se je borio do zadnjega, da se želja stričija Rudija ne ispuni. Doživil:e smo čuda sa stričijem u Ameriki, ki je imao onde stan ili koč kemper, ali ne svoj dom.

• utorak, 13.7., kaže Bortanski kino film
  • trenutno je “nomadland” kazan u mnogimi kino-dvorana u Beču
  • 31.07. kaže “Kino am Dach” film u 21:00 uri (glavna knjižnica, Urban Loritz-Platz 1, 1070 Beč)